Posljednjih godina, a naročito posljednjih mjeseci, svjedoci smo intenzivne negativne kampanje na srpskim portalima usmjerene ka urušavanju imidža Crne Gore kao poželjne turističke destinacije.
Srpski i prosrpski orjentisani mediji ne propuštaju priliku da naglase sve slabosti turističke ponude na crnogorskom primorju. Širenjem panike i alarmantnim upozorenjima nastoje da prikažu loše stanje u državi, s ciljem destabilizacije domaće ekonomije, kroz urušavanje turizma.
Užasan prizor u Crnoj Gori: Srbi vam više neće dolaziti! Turisti masovno otkazuju aranžmane! Na najlepšoj plaži u Crnoj Gori se izlivaju fekalije! Opasna ajkula viđena u Jadranu! Zmije uplašile kupače u Buljarici i budvanskom Mogrenu.
Izdvojili smo samo neke od naslova kojima mediji poput portala: Espreso, Alo, Telegraf, Srbija danas, Informer šire negativnu kampanju. Naslove prati i niz fotografija sa prizorima otpada iz Sutomora, Budve itd, sa namjerom da sabotiraju turističku sezonu.
Međutim, prema riječima Maje Vukićević, PR menadžerke Montenegro Stars Hotel Group, većina objavljenih fotografija i tekstova se fabrikuje i reciklira godinama unazad.
Uprkos takvoj negativnoj kampanji, broj srpskih turista ne opada u odnosu na prethodne godine, kaže PR Nacionalne turističke organizacije, Aleksandra Maksimović. Sudeći po turističkom prometu koji se ostvaruje sa srpskog tržišta, očito je da negativne medijske kampanje ne utiču u značajnoj mjeri na prihode od turizma, zaključuje ona.